Menu

Warto – ćwiczenia jesienią!

Październik 26, 2017 - Dieta i odżywianie, Zdrowie, Zdrowy tryb życia
Warto – ćwiczenia jesienią!

 

Kaloryfery już grzeją, kołdra nie chce wypuścić nas ze swych objęć, zaś za oknem wicher, błoto i deszcz – chyba wszyscy znamy ten scenariusz aż za dobrze, bowiem jesień to przecież niestety nie tylko kolorowe liście oraz chwila zadumy.

Warto jednak przywołać wewnętrznego lenia do porządku, a następnie zrobić coś dla swojego organizmu.

 

 

 

Ćwiczenia a jesień

Poprawiają samopoczucie, pozwalają na stworzenie zdrowych nawyków, a także pomagają odegnać kontuzje i zachować smukłą sylwetkę.

Oczywiście – każdy z nas wolałby biegać czy jeździć na rowerze pośród słońca, śpiewu ptaków i wiosennych powiewów przyjemnego wiatru. Dobrze uwydatniają to badania „Aktywność fizyczna Polaków”, przeprowadzone dla Ministerstwa Sportu i turystyki. Wykazują one bowiem, że zakończenie sezonu letniego skutkuje spadkiem aktywności fizycznej u Polaków do… 12%.

Jeżeli wierzyć wynikom, to właśnie tylko tylu z nas decyduje się na podjęcie ćwiczeń pomimo jesiennej zawieruchy!

Pisaliśmy już o regularnych ćwiczeniach jako o jednym z czynników wpływających na metabolizm.
Nie jest to jednak jedyna ich zaleta, zatem warto zdecydować się na pozostanie aktywnym niezależnie od panujących warunków atmosferycznych.

Regularne ćwiczenia pomagają nam:

– wzmocnić oraz uelastycznić tkankę mięśniową
– poprawić kondycję stawów
– zmniejszyć ryzyko odniesienia kontuzji
– osiągnąć wymarzoną sylwetkę

Brak energii do ćwiczeń?

jak cwiczyc w domu

Jest to jedna z najczęstszych wymówek, jakie stosujemy. Jak zatem walczyć z ciągłym brakiem sił do podjęcia się pracy nad sobą?

Ludzki organizm działa niczym wyjątkowo skomplikowana maszyna.
Maszyna, która podobnie jak wszelkie inne, potrzebuje paliwa do optymalnego funkcjonowania. W przypadku człowieka będzie to zaś pożywienie oraz napoje, których skład oraz wartość odżywczą często pomijamy.

Optymalna dieta, niezależnie od tego czy mówimy tutaj o odchudzającej, czy też nie, pozwala na  zaopatrzenie organizmu w wszystkie niezbędne mu składniki, a także energię, którą można następnie spożytkować.

 

Nie zapominajmy również o tym, że choć na zewnątrz szarawo, to ćwiczenia nie muszą odbyać się pod gołym niebem – możemy udać się na siłownię, basen, do centrum fitness bądź pracować nad sobą w cieple domowego ogniska – wystarczą chęci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *